מתי כדאי להחליף מצבר לרכב? מאור מצברים עונים

בחברת מאור מצברים תמיד אומרים שהמצבר הוא תחנת הכח של הרכב, כלומר מספק חשמל לכל המערכות החשמליות. סוללה קטנה, באופן יחסי, היא בעלת חשיבות עצומה להתנעת הרכב.

המצבר חייב להיות מותאם לרכב באופן מיטבי, מבחינת גודלו של הרכב, סוג הדגם שלו, נפח המנוע וצריכת החשמל שלו, שכן רכב גדול יותר יצרוך יותר חשמל וזה מחייב מצבר גדול יותר שיצליח לעמוד בעומס.

ממה מורכב המצבר?

מצבריםהמצבר הוא סוללה חשמלית נטענת המורכבת ממספר תאים ולוחות, אשר מייצרים ביניהם מתח על ידי אלקטרודות מחוברות. בין שני קטביהן נוצר חשמל באמצעות תהליך כימי.

קיבולת המצבר נמדדת באמצעות אמפר לשעה (יחידות של Ah), כאשר כל יחידה היא משך הזמן בו יסופק זרם חשמלי בכמות מסויימת.

מצבר נמצא בכל כלי התחבורה הממונעים, רכבים חשמליים וגם רכבים הפועלים על סולר או בנזין.

רכב שבו המצבר התרוקן או סיים את תפקידו, לא יהיה ניתן להתנעה.

מצבר לרכב – מה משפיע על תוחלת חייו ?

  1. איכות המצבר – מצבר איכותי מחברה אמינה ובעלת מוניטין יוכל להבטיח שהמצבר שלכם יתפקד למשך שלוש-ארבע שנים.
  2. הרגלי צריכת החשמל ברכב – "הזוללים" העיקריים של החשמל ברכב הם מערכות הרכב השונות, מערכת האורות, מערכת השמע, האזעקה, מערכת הניווט, הטענת הטלפון הנייד ומערכת המיזוג.
  3. הרגלי הנסיעה ברכב – רכבים אשר עומדים זמן רב ללא שימוש, יקצרו באופן ניכר את חיי המצבר. במידה ואתם לא נוהגים באופן קבוע, רצוי להתניע את הרכב אחת לארבעה ימים למשך כרבע שעה.

איך יודעים מתי כדאי להחליף?

איך בחברת מאור מצברים אומרים: "בדיקה, בדיקה, בדיקה"

רצוי שאיש מקצוע מוסמך ומיומן במוסך מורשה יבדוק את המצבר אחת לשנה לפחות. יש הממליצים ומקפידים לבדוק אותו גם אחת לחצי שנה. בבדיקה כזו חשוב לוודא שתיבדק הקופסה החיצונית של המצבר כדי לאתר סדקים ושקעים, תיבדק חלודה על החיבורים וייבדקו הכבלים. במצברים "רטובים", הפועלים על מים, ייבדק גם מפלס המים.

כך תוכלו לאתר מראש תקלות במצבר, לטפל בהם במידת הצורך ולחסוך לעצמכם זמן וכסף. במידה ואתם זקוקים למצבר יש להתאים אותו לסוג הרכב שלכם, לדוגמא אם אתם צריכים מצבר למאזדה 3 אז יש לברר סוגים שונים של מצברים המתאימים לסוג הרכב הספציפי.

סימנים מתריעים

מצבר חלש לעיתים "יתריע" על מצבו באמצעות אורות חלשים, או קושי בהתנעה בבוקר.

אין טעם לחכות עד שהמצבר ייצא מכלל שימוש, אלא רצוי להחליפו סמוך למועד שבו פג תוקפו.

מה כדאי להביא בחשבון בעת ההחלפה?

עלות המצברים לרוב מתייקרת בעונות החמות והקרות משום שלרוב השימוש במערכת המיזוג גובר ומוביל להתרוקנות המצבר. רצוי להיערך להחלפת המצבר עוד לפני שהקיץ והחורף החלו, בחברת מאור מצברים אנו דוקלים במחיר זול תמיד ללקוח כל זה בשילוב של שירות עד הבית במחיר זול במיוחד.

בנוסף לכך, חשוב לשים דגש על כך שהמצבר יותאם לרכב ויכלול תעודת אחריות למשך זמן ארוך יותר. זה אולי יעלה מעט יותר בטווח הקצר, אך ישתלם לטווח הארוך.

תעודת אחריות תכלול שירותי בדיקה והחלפה בתחנות שירות ברחבי הארץ. וודאו שתחנות השירות הקרובות אליכן נכללות בהסכם.

באפשרותכם להחליט האם אתם מעדיפים להגיע למוסך או להזמין שירותי החלפה מקצועיים עד הבית. כך או כך, זכרו להחליף את המצבר בזמן.

המאמר נכתב על ידי מאור מצברים: מאור מצברים לרכב -https://izikway.com/

https://www.facebook.com/izikway/

מאור מצברים לרכב אתר

×
דילוג לתוכן